El màrqueting de continguts es basa a crear i compartir continguts de qualitat que siguin d’interès per al nostre públic objectiu. És a dir, si tenim una perruqueria, ens centrarem a moure continguts sobre tendències i moda, talls de cabell, tints... Aquest màrqueting de continguts s’actualitza juntament amb el producte o servei de l’empresa, o sigui que és sempre canviant i adaptable.
Aquest any, les tendències de màrqueting de continguts han canviat:
- Més capacitat d'adaptació: amb la COVID-19, moltes empreses han decidit reinventar-se o canviar la manera de comunicar-se amb el seu públic. Alguns, tot i haver de tancar temporalment, han decidit mantenir les xarxes socials com a canals de comunicació, i, així, els seus clients han vist que l’empresa no s’aturava.
- El contacte és real: el contingut compartit durant la COVID-19, en moltes ocasions, ha estat informació vital i d’interès sobre mesures de seguretat, prevenció, dates i horaris d’obertura modificats, etc. Així, el màrqueting ja no és tan vist com a mitjà de venda o promoció, sinó també com a canal informatiu.
- Centrar-nos en la cerca: els continguts que haguem pogut escriure i compartir són continguts que, probablement, algú altre ha generat de manera similar. Amb la gran quantitat d’informació que ha circulat –i circula– aquests dies, ens hem de centrar a buscar un millor posicionament per als nostres articles que a dedicar molt de temps a crear un contingut que, potser, no serà del tot nou.
- Mostrem-nos tal com som: tothom ha estat afectat d’una manera o altra per la pandèmia. Així, s’ha mostrat que darrere les empreses hi ha persones i famílies: a les reunions telemàtiques, s’ha pogut veure que tothom té una casa, potser mainada, mascotes... El públic veu que, al capdavall, som persones. El màrqueting de continguts explica una història i, si la persona que la narra és més propera, se sent més disposat a escoltar-la.
- Siguem positius: en aquests moments complicats, el públic vol sentir també bones notícies o, com a mínim, una manera optimista d’enfocarles. Les empreses que hagin apostat per un màrqueting de continguts positiu han estat més escoltades.
A Oh! Comunicació som experts en màrqueting de continguts, en explicar històries. Expliquem la vostra?