Què no hauríem de fer a Instagram?

Si volem tenir un perfil professional per potenciar la nostra marca/empresa a les xarxes socials com Instagram, hem de tenir en compte diversos aspectes molt importants que, potser a simple vista no són perjudicials, però sí a la llarga, i que hem de tenir presents a l’hora de moure’ns per la xarxa social de moda.

  1. El nom, gens enrevessat. L’empresa deu tenir el seu nom propi, que ja deu haver costat de trobar. Si a Instagram ja existeix un usuari amb aquest nom, no cal que ens compliquem en excés: si la gent busca, ens ha de poder trobar de manera molt senzilla, i no hi ajuda si fem servir combinacions de números, lletres i/o símbols. Un nom senzill és la manera més senzilla de trobar-te! Per exemple, si l’empresa es diu “Tramuntana”, segur que ja existeix un usuari així. Simplement, podem posar “tramuntanaFigueres” o buscar noms semblants sense fer filigranes.
  2. Pocs seguidors? Preneu-vos-ho amb calma. Hi ha empreses que, per tal d’aconseguir ràpidament seguidors al seu compte d’Instagram, opten per algunes pràctiques que no són reprovables, però que no acaben de resultar eficaces. Per exemple, pagar per tenir seguidors: significa que s’inflarà la xifra de seguidors perquè hi haurà perfils de bots, que no aportaran cap interacció i, a més, de tant en tant seran esborrats per Instagram en les seves freqüents neteges. No surt a compte! Una altra pràctica és seguir molts perfils de cop i, quan ells et segueixin al seu torn, deixar de seguir-los. És una pràctica comuna per augmentar el ràtio de seguidors/seguits, però que tampoc aporta molts seguidors i no afavoreix massa la imatge pròpia. Per això, els seguidors és millor que vagin arribant a poc a poc i per la bona feina feta dins la xarxa social.
  3. No podem estar quiets. La interacció amb els seguidors és important! Ser un usuari passiu forma part del passat. Si els seguidors volen interactuar amb vosaltres, per què se’ls ha de negar l’opció? Formar part d’una xarxa social no vol dir penjar continguts unidireccionalment, sinó també conversar amb els usuaris que interactuen amb nosaltres.
  4. Cal aprofitar els formats. En la línia de l’anterior punt, cada xarxa social té els seus avantatges. A Instagram, les publicacions habituals, un bon ús de les Instagram Stories, les enquestes, la publicitat adequadament inserida, els vídeos en directe i els concursos són efectius, i s’ha de saber quan i com utilitzar cadascun. I sense passar-se amb la quantitat de continguts que aportem, perquè la gent no ho avorreixi!
  5. No som privats. Les xarxes socials són el cafè del poble: són obertes i tothom ens hi pot veure, perquè nosaltres volem mostrar-nos-hi obertament com a empresa (o així hauria de ser!). Per tant, un perfil privat a Instagram és contraproduent; és molt millor un perfil empresarial, obert, perquè tothom ens vegi i puguin interactuar amb nosaltres; a més de fer un bon ús dels hashtags per posicionar-nos a la vista d’encara més públic. Hi hem de ser de totes totes!
  6. Utilitzar hashtags que no tenen a veure amb la nostra activitat. Utilitzar-los perquè són populars no és una bona elecció perquè no ens dirigim al públic potencial de la nostra activitat. Si som un restaurant de costa, ens serveix de molt poc utilitzar hashtags relacionats amb l’alta muntanya.

 

Font: TreceBits

 

A Oh! Comunicació, les xarxes socials són les nostres companyes de viatge habituals. En parlem?

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí