Per què el teu ‘community manager’ no pot ser qualsevol?

Sembla que, últimament, les xarxes socials estan adquirint la importància que realment tenen, i cada cop més empreses s’adonen que gestionar-les és una part fonamental per arribar a més gent, per créixer, per fer-se veure... No obstant, encara hi ha qui pensa que qualsevol persona pot fer-ho, i fer-ho bé. Res de deixar que ho faci el nebot que es passa el dia amb el mòbil, perquè no funciona així!

No és tant senzill com sembla. No és posar-se a penjar fotos i afegir-hi alguns hashtags, sense més. Si fos així, qualsevol s’hi podria dedicar i no hauria esdevingut una professió. Obtenir uns bons resultats a les xarxes socials no és de franc: s’ha de comptar amb especialistes en el tema i invertir en màrqueting.

Què ha de tenir, un bon community manager? Entre altres, aquests tres punts:

  1. Formació. Cal haver estat format i tenir estudis relacionats amb el community management. No es poden aconseguir resultats eficaços si no es tenen els coneixements necessaris! Més enllà de penjar fotografies i fer un text (ep! Sense cap error ortogràfic!), cal saber analitzar les estadístiques de les publicacions, saber on i en quin moment invertir... En definitiva, cal tenir-hi algú que tingui formació en xarxes socials.
  2. Habilitats. Hi ha algunes habilitats que s’han de tenir, per descomptat. Un bon community manager no pot cometre errors ortogràfics o de cohesió de cap mena; ha d’escriure de manera neta i concisa; ha de saber escoltar i comunicar-se amb l’empresa per endinsar-s’hi i conèixer-la en totes les seves dimensions; ha de ser creatiu i original en les seves publicacions; i ha de tenir habilitats bàsiques en tots els camps professionals en què es tracta amb el públic: empatia, iniciativa, ser capaç de gestionar moments de crisi, savoir faire...
  3. Experiència. No és el mateix que les xarxes socials de la teva empresa les porti una agència de comunicació amb trajectòria a les seves esquenes que una persona acabada de graduar. L’experiència és un grau!

Confiar en professionals del community management és una sàvia decisió. Voleu comptar amb l’experiència d’Oh! Comunicació en el camp de les xarxes socials?

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies perquè tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment per al seu ús. Més informació aquí.