Minimitzar la publicitat directa a les xarxes socials

La majoria de la gent que accedeix a les xarxes socials ho fa amb la intenció de socialitzar, de conversar, de mantenir una interacció amb altres usuaris, i defuig de les publicacions que tenen una clara finalitat publicitària. Per això és important que els administradors de pàgines de negocis, de canals corporatius, sàpiguen trobar la mesura justa en allò que publiquen, de manera que l’audiència no ho vegi com una publicitat tradicional.

Tot i que no existeix una fórmula magistral que serveixi a tothom per igual, sí que hi ha una combinació que molts troben encertada. La regla 80/20 estableix que la major part del contingut que es comparteix (un 80%) ha d’oferir valor i no buscar la venda directa, mentre que la resta (20%) ha de tractar el tema amb subtilesa.

És important crear contingut al voltant del context del producte o del servei que volem promocionar, però cal presentar-ho sense que aquest sigui el protagonista del contingut. Com ho podem fer? Podem recórrer a consells d’experts en l’àmbit relacionat amb l’empresa i el producte; podem generar continguts d’entreteniment com ara vídeos, sempre i quan tinguin una relació directa amb allò que volem promocionar, i podem compartir notícies rellevants a la indústria que ofereixin informació de valor a l’audiència.

Per al 20% restant, podem crear concursos, ofertes especials o cupons, per exemple. Els concursos permeten generar interacció amb els participants, i a la marca li permet donar-se a conèixer. Les ofertes inclouen llançaments o millores de productes existents, regals amb compres o alguna altra oferta que provoqui la visita a la pàgina web. Els cupons de descompte, sobretot si tenen un codi especial, permeten mesurar els resultats de la campanya.

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí