'Likes' vs. interaccions a Facebook: què és més important?

Amb el temps i l’aparició de les pàgines corporatives per a empreses i negocis, Facebook ha esdevingut un magnífic aparador per a negocis que volen obtenir visibilitat. Les xifres sempre han estat molt importants en aquesta plataforma (per exemple, el nombre de seguidors d’una pàgina i el nombre de likes a les publicacions). Amb els canvis d’algoritme que Facebook ha aplicat aquest 2018, les xifres han perdut la importància que tenien abans. Ara és més important interactuar que obtenir likes!

Us expliquem per què:

  1. L'abast orgànic s'està perdent. La quantitat de persones a la qual arriba una publicació ja no depèn tant dels likes que té, com passava abans de 2018, sinó que depèn més de la quantitat d’interaccions; és a dir, dels comentaris, comparticions, comentaris de la pròpia pàgina... S’ha de fomentar més això que simplement buscar els likes, perquè molts d’ells no ens faran progressar tant com ho feien abans!
  2. La competència cada vegada és més ferotge. Les estadístiques demostren que els usuaris passen cada vegada més temps al feed de notícies de Facebook que dins de pàgines o perfils. Per tant, la xarxa social fila més prim classificant els continguts que apareixen al feed i cada vegada hi ha una competència més ferotge en aquest sentit. El contingut de qualitat, que generi i fomenti debat, comparticions o interacció amb els usuaris, és cada cop més important per posicionar!
  3. Promocionar publicacions pagant. També és força clar: el nou algoritme fa arribar més enllà les publicacions de pagament que les que no tenen diners al darrere. Abans, les publicacions de pàgines arribaven més enllà de manera pública, i perd importància la quantitat de seguidors que té una pàgina a l’hora d’arribar a la gent. Una altra manera d’arribar a la gent és promocionant les publicacions amb un pagament puntual, tot sense perdre de vista que la regularitat i la constància dels posts han de ser la tònica habitual. Sovint, els pagaments són efectius perquè permeten segmentar geogràficament, per edat, per gènere i per interessos el públic objectiu.

A Oh! Comunicació tenim molta experiència gestionant pàgines de Facebook de clients! Voleu promocionar el vostre negoci?

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí