L’evolució del màrqueting en aquest segle XXI

En els últims 15 o 20 anys, el màrqueting ha patit una transformació molt important que, tot i això, no ha arribat a evolucionar de la mateixa manera que ho ha fet el consumidor. Avui dia, ens trobem amb un consumidor molt més expert i amb més coneixements de màrqueting de la Història. Aquest consumidor té un gran coneixement de les marques i demana experiències noves.

Podríem resumir aquesta evolució del màrqueting en tres etapes:

 

  1. Producte. Aquesta etapa se centrava en les característiques físiques del producte. La persuasió es basa en característiques racionals i els clients compren en funció de característiques objectives i de comparació. Les marques competien per atributs mesurables, demostrables i quantificables dels seus productes. El preu és un dels factors decisius.
     
  2. Marca. La compra basada en el preu no genera fidelitat i es comença a parlar de marca, dels VALS (Values & Lifestyles). Es busca una vinculació més gran amb els consumidors mitjançant la creació de tendències, associant valors i tractant d’unir i crear estils de vida. Es vol generar una lleialtat que es basi en el sentiment de marca. Apareixen els sentiments de pertinença i emocions compartits amb el consumidor.
     
  3. Experiències. És l’etapa de les sensacions, de les emocions. Les marques deixen de parlar del seu producte i se centren en les experiències que generaran als seus clients. Ja no és important qui ets com a marca, sinó el que comparteixes amb el teu consumidor. Sempre que es pot vendre una experiència es genera una connexió emocional superior a qualsevol compra racional o a la marca. El consumidor d’avui dia desitja que les marques l’enamorin, i possiblement no té problemes per pagar un preu addicional si se’l conquereix mitjançant experiències i emocions.
     

Avui dia, la majoria de les marques es troben a la fase d’experiències, i les que no hi són intenten arribar-hi a gran velocitat. És important detectar en quina etapa es troba la vostra empresa o marca.

Per molt racional que sigui el vostre producte, sempre serà positiu intentar donar-li la volta a nivell de màrqueting per tractar de parlar d’experiències i d’emocions, més que del mateix producte.

A Oh! Comunicació us ajudem a situar la vostra empresa allà on li pertoca!

 

 

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí