Les xarxes socials, un aparador cada cop més important

Enfortir la presència i la comunicació a les xarxes socials és cada vegada més important per a les empreses o les persones que treballen en el sector de les vendes. Avui dia, molta gent es connecta a Internet per aconseguir qualsevol tipus d’informació, i és bàsic que puguin trobar-la a les nostres xarxes en el moment en què ho necessiten, no només quan vulguin comprar alguna cosa.

Aprofitar aquestes xarxes socials com a eines de venda és el que coneixem com a social selling. Les tècniques es basen en el fet que el procés de compra és un procés social, on el comprador és un individu social que utilitza els seus cercles de coneguts per decidir quin producte comprarà.

No es tracta de vendre per Internet, sinó d’arribar als nostres clients d’una manera indirecta, ja que al final són ells els que ens acaben triant. No venem, ens compren.

Per aconseguir-ho, cal implementar coordinadament estratègies de branding (fer i construir una marca), comunicació i màrqueting de continguts que ens acostin als possibles clients. Cal generar continguts de qualitat i que siguin rellevants per tal que despertin un interès permanent.

Com decidir quina és la xarxa indicada per acostar-nos al client potencial? Aquests són alguns dels passos que hem de seguir:

 

  1. Conèixer el perfil del comprador. Inclou aspectes demogràfics, socials i de comportament.
     
  2. Definir el model de venda de negoci. El client final és un altre negoci o un consumidor? LinkedIn és una plataforma per a gent que busca feina o vol fer negoci, mentre que Facebook, Instagram o Snapchat són xarxes on hi ha una relació més personal.
     
  3. Tenir clar què es comunica. Per desmarcar-se de la competència és important sorprendre el públic objectiu amb un missatge que capti la seva atenció i que el faci reaccionar.
     

Voleu apostar pel social selling? Contacteu amb Oh! Comunicació i us ajudarem.
 

 

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí