Les reaccions a Facebook passen a tenir més valor que els ‘M’agrada’

 

L’any 2016, Facebook va introduir les novetats de les reaccions per als seus continguts. El clàssic botó "M’agrada" es va complementar amb sis opcions més (‘M’encanta’, ‘Em diverteix’, ‘M’alegra’, ‘Em sorprèn’, ‘M’entristeix’ i ‘M’enfada’), que permeten donar una resposta molt més concreta i personalitzada al que ens genera allò que veiem a la xarxa social. Un any després de la seva introducció, i dins la seva política d’actualitzar constantment el seu algoritme, Facebook ha fet una passa més enllà i, a partir d’ara, aquestes sis reaccions tenen molt més pes i importància a l’hora de posicionar els continguts que no el tradicional ‘M’agrada’.

El canvi busca premiar l’esforç de l’usuari, que dedica més temps i fa més accions per reaccionar davant d’un contingut que no pas per clicar el senzill ‘M’agrada’. Això implica que les històries davant les quals s’ha reaccionat resulten més rellevants per a l’usuari i mostren un grau d’interacció molt més elevat. Dins de les reaccions, tindrà la mateixa valoració un ‘M’encanta’ que un ‘M’entristeix’, per exemple.

 

Què implica aquest canvi?

Si les reaccions són més importants, les pròpies pàgines començaran a potenciar que els seus seguidors les utilitzin per sobre del botó tradicional i es tornaran més actives en els continguts, fet que es traduirà en un dinamisme més gran en aquesta matèria, i en un increment de l’ús de les reaccions. Això podria tenir una traducció monetària per a Facebook, ja que els anunciants podrien començar a fer campanyes destinades a buscar aquestes reaccions, o podrien segmentar la publicitat agafant com a punt de partida les reaccions dels usuaris.

Els canvis en les normes que regeixen l’algoritme de Facebook són una constant, i és que la xarxa assegura que vol oferir un millor servei i una millor experiència al seu usuari per tal que rebi continguts que realment valora. Així, darrerament s’ha penalitzat el clickbaiting (publicar un enllaç amb un titular que cridi l’atenció per clicar-hi, però sense donar més informació), el listicle (publicació de llistes), els titulars cridaners, l’excés d’actualitzacions o els continguts promocionals, i s’ha reduït la rellevància de les pàgines en general. Al mateix temps, s'ha donat més importància a certs tipus de continguts d’acord amb els seus interessos, com els vídeos.

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí