Les imatges del web també tenen SEO!

No només ens hem de fixar en tots i cadascun dels detalls escrits d’una pàgina web a l’hora de crear-ne el contingut, el text que llegiran els usuaris quan hi entrin i/o hi interactuïn , sinó que també hi ha altres aspectes a tenir en compte. Per exemple, el títol de la pàgina web, cada subpàgina i els enllaços corresponents també són SEO i s’ha de tenir en compte. I també, fins i tot, el nom que atorguem a les imatges quan les pugem al web! Per diversos motius:

  1. Cridar l'atenció és important. No només es tracta de conceptes clau i de text escrit, sinó que la imatge també sigui prou cridanera per atreure l’atenció del públic és considerat un factor SEO. Que cap imatge hi sigui sense solta ni volta, sinó que totes elles tinguin una funció definida a la pàgina web i un sentit. A més, un cert sentit de cohesió entre totes elles també és fonamental per identificar-les com a parts d’un mateix tot.
  2. Les imatges atreuen més que el text. El clic és més fàcil si hi ha una imatge prou interessant per a l’usuari. Hem de saber posar-nos en el seu lloc per així saber com reaccionarà o quines preferències té. Per això, una bona manera de generar trànsit cap al propi web és incloure sempre imatges amb enllaços.
  3. Les imatges... tenen text! Encara que costi de creure, però sí. Bé hem posat un nom a cadascuna de les imatges quan les teníem a l’escriptori del nostre ordinador, així com quan les hem pujat a la pàgina web. Resulta que els cercadors d’imatges segueixen tenint problemes per identificar continguts de les imatges i s’han de cenyir, molt sovint, al nom de la imatge. Si la imatge es diu “empresa”, poca cosa farem. Si es diu “local de l’Empresa Comercial López SA” (posem per cas) és més descriptiu i segurament abasta unes quantes paraules clau amb les quals ens interessa que els cercadors ens puguin trobar. Així mateix, molts webs ofereixen l’opció d’incloure una descripció de la imatge, que també hauríem d’aprofitar en aquest sentit.
  4. Són la segona entrada al web. Les imatges es tracten per separat del text pla. Per tant, quan un cercador busqui text, pot trobar el vostre web a través del text; i quan busqui imatges, pot trobar el web a través de les imatges, si tenen un SEO correcte. Són dues maneres diferents i complementàries de generar trànsit d’usuaris cap al vostre web!
  5. La mida de l'arxiu, que sigui petita! Una imatge que pesi molts MB no és recomanable de penjar-la a una pàgina web. Si és molt grossa (a nivell de píxels i de qualitat), farà que la pàgina trigui molt més a carregar-se, i això és una cosa que penalitzen els cercadors. I també els usuaris, que si tenen poca paciència marxaran de seguida de la pàgina!

A Oh! Comunicació tenim cura de totes i cadascuna de les imatges. Cuidem la vostra?

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí