Les empreses també poden treure partit d'Instagram Stories

 

Semblava una moda més, que té la seva raó de ser en el decadent Snapchat –i més després de la seva última actualització, que ha tingut reaccions negatives– i un homònim en el Facebook Stories. Però mica en mica, i descobrint que la tendència dels usuaris és cada cop més gran tant pel que fa a creació com a consum de continguts dins d’Instagram Stories, s’ha pogut constatar que les empreses i les marques hi poden dir la seva, més enllà de tenir simple presència a la plataforma.

D’aquesta manera, i tenint en compte el perfil d’usuaris més juvenil que registra Instagram Stories, les empreses comencen a explotar les possibilitats creatives de la plataforma, de manera original, sense entendre’s com a publicitat pura i dura, o publicitat que té públic captiu, com en altres xarxes socials (els anuncis que es reprodueixen a Youtube abans del vídeo que es vol, o els anuncis que apareixen al timeline de Facebook). Així, es fomenta la relació entre client i empresa, fomentant la interacció. I no depenen de cronologia, sinó que apareixen al feed directament per proximitat, impacte...!

Amb l’arribada dels enllaços, Instagram també va apropar més webs de marca/empresa i clients: els comptes professionals van augmentar entre un 15% i un 25% el trànsit d’usuaris cap als seus webs el primer mes.

  1. No és publicitat forçada. El fet que es demani lliscar el dit per accedir a la pàgina web de la marca no sembla tan agressiu com un enllaç directe cap al navegador. D’aquesta manera, l’usuari es manté més estona navegant dins Instagram Stories i només accedirà als webs on realment vulgui accedir.
  2. La paciència és limitada. Tot i que una Story es visualitzi entre un llistat d’Stories d’usuaris –fet que li resta una aparença de publicitat agressiva, o simplement diferent dels altres usuaris–, cal no abusar de la quantitat d’Stories que es publiquin, ja que els usuaris tenen paciència limitada.
  3. Cridar l'atenció. No s’hi val qualsevol enllaç: una de les normes habituals de la publicitat visual és que cridi l’atenció en els pocs segons d’Story de què es disposa. Per picar la curiositat de l’usuari s’ha de ser original, utilitzant eines com gifs o imatges.

La manera de fer que els enllaços des d’Instagram Stories funcionin activament és no veure’ls ni comunicar-los mai com a publicitat, sinó com a part de la relació entre la marca i l’usuari. I, sobretot, que aquest últim ho vegi així.

Font: TreceBits

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí