Fem un cartell publicitari! Què cal tenir en compte?

Tots hem escoltat, algun cop, l’expressió “una imatge val més que mil paraules” i, realment, els productes visuals tenen un gran impacte, però no en serveix qualsevol. Cada dia estem sotmesos a milions d’impactes visuals; principalment, cartells publicitaris que trobem arreu de les ciutats: aparadors, marquesines, parades de bus...

Darrerament, hem dissenyat un munt de cartells i hem pensat... fem un llistat de les pautes bàsiques que cal tenir presents sempre perquè el nostre cartell sigui un èxit?

Comencem! El més important, abans de submergir-nos en el disseny del cartell, és tenir clar el missatge que volem transmetre. És a dir, hem de respondre a la pregunta: què volem comunicar?

Teniu el vostre missatge a punt? Doncs, ara sí, seguiu aquestes pautes perquè el vostre cartell tingui molt i molt èxit!

  1. Text llegible: És important escollir una tipografia que en faciliti la lectura. Us recomanem una font clara i en negreta. La mida ha de ser coherent amb el format del cartell, ni molt gran ni molt petita.
     
  2. Color sí, estridències no: No cal abusar d’una gran varietat de colors, ja que utilitzar-ne massa pot generar discordança. A més a més, han de ser coherents amb la imatge utilitzada, el nostre logotip i el missatge que es vol comunicar. Recomanem no utilitzar més de cinc colors diferents.
     
  3. Ordre visual lògic: El cartell ha d’afavorir una lectura lògica i coherent que ajudi a entendre el missatge. Cal tenir en compte que llegim d’esquerra a dreta i de dalt a baix. Per tant, cal evitar dispersar els diferents elements.
     
  4. Imatge corporativa: El cartell ha de seguir un estil que ajudi el lector a identificar-nos, i la presència del nostre logotip és imprescindible.
     
  5. Informació clara i concisa: Un cartell ha de comunicar el missatge ràpidament, per tant, no podem carregar-lo amb molt de text. Els missatges han de ser clars i breus. L’objectiu és cridar l’atenció i generar curiositat i interès.
     
  6. Imatges vistoses: L’originalitat és clau. Us recomanem fugir dels tòpics i escollir imatges que despertin l’interès, que tinguin certa gràcia. A més a més, és primordial garantir la qualitat de la imatge i una bona resolució tant per a la versió impresa com la versió digital.
     
  7. Ús de convencionalismes visuals: Les icones i els pictogrames són elements que poden ajudar a transmetre el missatge sense necessitat de text, ja que solen ser coneguts per la majoria. Tot i això, no n’abuseu perquè la seva efectivitat disminueix.
     
  8. Simplicitat i equilibri: La regla bàsica per fer un bon cartell és la senzillesa gràfica. I què vol dir això? Doncs, que els diferents elements del cartell tinguin espai per respirar, i hi hagi un equilibri coherent entre els colors, les tipografies i la imatge.

Així doncs, el secret d’un bon cartell és l’harmonia dels seus elements amb una mica de creativitat i... sense perdre de vista l’objectiu final: comunicar el missatge.

A Oh! Comunicació seguim aquestes pautes perquè volem que cada producte triomfi. Expliqueu-nos les vostres necessitats i nosaltres us ajudarem a aconseguir els vostres objectius!

 

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí