Facebook canvia el seu algoritme per lluitar contra el 'clic fàcil'

Sí, ho sap tothom i és profecia, hi ha alguns continguts que criden més l’atenció que altres a les xarxes socials: determinades fotografies, vídeos, titulars cridaners, muntatges fotogràfics... I molts Community Managers se n’han adonat i basen gran part de les seves publicacions en una xarxa com Facebook en aquest tipus de continguts que proporcionen un “clic fàcil”, encara que no tinguin res a veure amb la realitat del negoci el compte del qual gestionen.

 

Amb això només cerquen augmentar l’abast de les publicacions, perquè quanta més gent faci clic, a més usuaris podran arribar. A part, en properes publicacions, Facebook interpretarà que aquest tipus de continguts els interessa, de manera que els el tornarà a mostrar de forma prioritària en el seu feed d’actualitzacions. Però la recerca d’aquest “clic fàcil” (una pràctica coneguda com clickbaiting) també ha portat moltes pàgines corporatives a publicar continguts de baixa qualitat o enganyosos que, amb un titular atractiu, enllacen a un contingut que no hi té gaire a veure.

Això és, precisament, el que vol combatre Facebook d’ara en endavant. Com? Doncs permetent que persones reals tinguin en compte la qualitat dels continguts creant el Feed Quality Panel, en el qual un grup d’experts consideraran quins continguts poden agradar més als usuaris basant-se en la seva qualitat, la seva adaptació i el seu interès, entre d’altres aspectes.

La valoració dels membres del Feed Quality Panel serà tinguda en compte també per l’algoritme a l’hora de mostrar els continguts als usuaris, cosa que possiblement faci canviar l’estratègia de molts responsables de Social Media, que hauran d’apostar per continguts de major qualitat si no volen que l’abast de les seves publicacions se’n ressenti.

 

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí