Estadístiques d'ús de xarxes socials a Espanya i Catalunya

 

Cada dia, molts de nosaltres entrem un moment (o molts moments!) a les xarxes socials per comprovar com està l’actualitat dels nostres contactes i la del país, en general. L’ús d’elles ja és completament indiscutible avui dia, i qui digui el contrari encara no ha vist amb els seus ulls com el món s’està traslladant, mica en mica, al món online. A Espanya i Catalunya no en som aliens, tampoc.

Un informe publicat per l’agència de màrqueting The Social Media Family ha desvetllat el creixement que han patit les tres xarxes de més usuaris a Espanya i Catalunya al llarg dels darrers anys. En ells es poden veure diversos factors importants:

  1. Facebook es manté constant. Dels 22 milions d’usuaris que tenia el 2015, el 2016 en va tenir 24 i el 2017, 23 milions. Amb un creixement ja molt lleuger i que sembla arribar a una possible quota final d’usuaris a Espanya i Catalunya, segueix sent la xarxa social per excel·lència. És la que té més diferència generacional i abasta més públic, ja que un 42% dels usuaris tenen més de 40 anys.
  2. Twitter segueix amb el seu creixement moderat. Moderat, però constant. El 2015, tenia 4,4 milions d’usuaris, el 2016 s’hi afegiren 100.000 usuaris més, i el 2017 ja són gairebé 5 milions. La xarxa social només té un 28% de perfils que es puguin considerar força actius i un 0’13% de perfils verificats, oficials, d’algun personatge públic. Segueix a poc a poc, però amb pas ferm.
  3. Instagram es dispara. En els últims dos anys, gairebé ha duplicat la seva quantitat d’usuaris: de 7,4 milions el 2015 fins als 13 milions actuals. I segueix creixent! La majoria dels seus usuaris són dones, i la xarxa en si s’ha posicionat com la preferida per als millenialls, públic per sota dels 40 anys.
  4. La publicitat augmenta. La quantitat de publicitat a les xarxes socials ha augmentat en concordança amb el seu creixement. Facebook ha decaigut un xic i no tantes empreses aposten per aquesta xarxa per promocionar els seus productes, però segueix sent un gegant del sector; Twitter es manté i Instagram ha disparat la seva quantitat de publicitat, al mateix moment que la quantitat d'usuaris.

En definitiva, les xarxes mouen 23 milions, 5 milions i 13 milions d’usuaris, respectivament, cadascuna amb els seus formats, maneres de comunicar-se i de fer arribar-hi la publicitat i el màrqueting per part de les empreses. Encara hi ha qui pensa que les xarxes no són el futur?

A Oh! Comunicació som experts en màrqueting i en gestionar xarxes socials d’empreses. En parlem?

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí