Escollir el color és clau per a l’èxit d’una marca

Sabíeu que el 80% del que el consumidor veu i processa d’un logotip de marca o empresa és el color? I sabíeu que el nostre subconscient rep una informació en funció de cada color i que això pot provocar una reacció favorable o contrària? Vinculem els colors a posicions emocionals, no racionals, i ens generen tot un seguit de sentiments. Per aquests motius, i per d’altres, l’elecció del color és clau per a l’èxit d’una marca.

Per cultura, associem certs valors a determinats colors. El negre, per exemple, és el color del dol, però també de l’elegància. El blanc s’associa a la puresa; el rosa ens recorda allò femení; relacionem el blau amb el masculí, i el verd, amb la natura. En definitiva, els colors aporten missatges diferents en funció de cada escenari, i les marques han d’adaptar-se per aconseguir que el seu logotip transmeti realment allò que volen.

Com utilitzen el color les marques?

Un estudi de BusinessInsider ens ajuda a entendre com utilitzen el color les marques més importants i populars del món. Així, el vermell és el color favorit en el sector del menjar ràpid, ja que estimula la gana, segons diuen els experts. McDonald’s, Burger King, Pizza Hut o Telepizza utilitzen principalment aquest color, acompanyat d’altres que el potencien, com ara el blanc i el vermell. En el cas de Subway, hi afegeixen el verd per fer incís en la frescor del seu producte.

El color dominant a les línies aèries és el blau, tant per als logotips com per als colors corporatius i els uniformes dels treballadors. Transmet confiança i fa que els consumidors sentin que es poden refiar de l’empresa. Són els colors que utilitzen British Airways i Lufthansa, per exemple. L’empresa de telefonia Nokia també opta pel blau, ja que vol transmetre aquests mateixos valors.

El negre indica seguretat i fortalesa en el món de la tecnologia, mentre que en el de la moda és sinònim d’elegància, sofisticació i alt nivell. Per aquest motiu és el color que utilitza Chanel, per citar una de les firmes de luxe més conegudes. El taronja, d'altra banda, es relaciona amb allò extravertit i amb la confiança.

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí