Els canvis en la publicitat i com connectar avui amb els consumidors

El màrqueting i la publicitat han canviat molt al llarg de la Història, i el que anys enrere servia per vendre avui ja no funciona. Ser conscients d’això ens permet adonar-nos de com ha variat el mercat i com han evolucionat les estratègies per arribar fins als consumidors. Comparar el que es fa ara amb el passat ens permet comprendre millor el present i establir quines són les pràctiques més eficients per arribar als clients finals. AdAge ha analitzat quins han estat els grans canvis transversals que han tingut lloc en el món del màrqueting:

 

  • Les relacions públiques substitueixen els anuncis. Abans, quan un nou producte arribava al mercat, es feia una campanya publicitària per posicionar-lo. Els mitjans s’omplien d’anuncis que feien que aquest nou producte estigués per tot arreu. Avui dia, les coses han canviat. Les empreses i les marques han hagut d’apostar per la comunicació, i les relacions públiques han guanyat en importància davant la publicitat. Els anuncis són massa cars i poc creïbles, mentre que la comunicació permet posicionar-se a les marques del moment. 
     
  • La categoria per davant de la marca. Les marques són com una carta de presentació i durant molt de temps han ajudat els consumidors a reconèixer amb facilitat què tenen al davant i quins són els seus valors. Però aquesta importància ha anat decreixent i ara els productes i serveis necessiten quelcom més per arribar al consumidor i conquerir el mercat. Les campanyes publicitàries necessiten el suport d’altres elements, i el que es busca ara com ara és conquerir una categoria amb un producte, i no fer que una marca sigui coneguda.
     
  • L’estratègia és clau. Una marca pot liderar el mercat durant molt de temps, però pot perdre aquesta posició de privilegi si canvien els gustos o les preocupacions dels consumidors. Un dels recursos que hi havia fins ara era el de crear una nova marca, un nou nom, però avui dia no es pot fer així com així. En el panorama actual, és bàsic disposar d’una estratègia que fonamenti els pilars del que es farà, i d’aquests pilars en sorgirà el nom que s’utilitzarà.
     
  • Els impactes visuals guanyen la partida a la paraula. En el món de la publicitat, la comunicació verbal ha estat substituïda per la visual. El que abans eren grans blocs de paraules ara són imatges, impactes que ens entren pels ulls. I és que, com diu el proverbi, una imatge val més que mil paraules!
     
  • De la marca forta a les multimarques. Les grans empreses ja no utilitzen una única marca per a tot, sinó que en disposen de diferents que utilitzen en cada producte i servei, amb l’objectiu de posicionar-se en un nínxol concret. Les empreses amb una única marca forta són cosa del passat.

 

A Oh! Comunicació tenim clar com ha evolucionat el món del màrqueting i de la publicitat. Consulteu amb nosaltres i us resoldrem tots els dubtes!
 

 

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí