Els avantatges de fer servir bé els 'hashtags'

Els hashtags (#) de les xarxes socials, també coneguts com a “coixinets”, van néixer ja fa més d’una dècada a Twitter. D’aquí han anat saltant a totes les altres xarxes socials mica en mica. El hashtag és la millor manera d’agrupar publicacions, converses, fotografies i missatges a través d’un enllaç.

De quina manera pot ajudar a la nostra empresa saber utilitzar-los bé, els hashtags?

  1. Per cercar temes concrets: els hashtags són la manera més senzilla de cercar temes concrets; molt més que una paraula solitària que es pot trobar enmig d’un text que no té res a veure amb la nostra cerca. Els hashtags són posats voluntàriament i, per tant, amb la voluntat de classificar una publicació, text o enllaç en l’àmbit a què pertany. D’aquesta manera, es pot especialitzar la publicació a les xarxes per part de l’empresa.
  2. Permeten interacció: Això permet ampliar la capacitat d’interacció entre uns i altres. Persones que comparteixen uns interessos concrets (#Fotografia, #Motor, #CostaBrava...) que poden tenir, a través de l’enllaç, aquest punt de trobada; descobrir nous perfils de persones, entitats o empreses que treballen una temàtica que els interessa. I tot, només per un hashtag i un contingut de qualitat!
  3. Multixarxes: No és només a Twitter! Els benaurats hashtags han viatjat i s’han establert a altres plataformes socials, com Facebook o Instagram (de fa anys) o Pinterest (de fa poc). D’aquesta manera, la classificació de continguts ha arribat a totes les xarxes socials, on tothom pot trobar la seva parcel·la.
  4. "No" al Trending Topic: S’ha de mirar de no utilitzar els hashtags que són Trending Topic. És mal vist i sembla que vulguem captar seguidors a tota costa. Els Trending Topic han de tenir necessàriament una relació molt directa amb el nostre objectiu a la xarxa social (exemple: #mobles), però no podem agafar-nos a qualsevol Trending que no tingui connexió amb nosaltres, perquè ens fa quedar malament!
  5. Res d'abusar-ne: No se n’ha d’abusar. L’excés de hashtags a les publicacions, tot i semblar que d’entrada permet arribar a més conceptes i crear més impactes per a la gent, és una qüestió contraproduent. Estudis de màrqueting online han demostrat que l’abús de hashtags redueix l’impacte de les publicacions perquè #escriure-ho #tot #amb #ells #dificulta #la #lectura i, per tant, no arriba a la mateixa quantitat de públic a la qual podria arribar. Es pot acceptar un excés de hashtags en un compte personal, però en el d’una marca dificulta el seu posicionament envers el públic. Pocs hashtags amb paraules clau molt delimitades (o afegir algun hashtag per a esdeveniments o accions concretes) són el més efectiu per a una empresa o entitat. A cada xarxa varia el nombre de hashtags òptim per realitzar publicacions. Contacteu amb experts!

A #OhComunicació, els hashtags són els nostres amics. Parlem dels seus usos?

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí