El SEO viu una evolució constant

El SEO (Search Engine Optimization) és una tècnica que fa referència al conjunt de mesures per millorar el posicionament d’una pàgina web en el rànquing o posició dels diferents motors de recerca, amb l’objectiu de situar-la per sobre dels competidors quan es fa una determinada consulta.

Sense cap mena de dubte, és una de les disciplines que ha canviat més en els últims anys, fins al punt que hi ha molts que ja han anunciat la seva desaparició en reiterades ocasions. Però no, el SEO no desapareix, simplement evoluciona i acabarà essent molt diferent del que havíem conegut. Les principals tendències SEO per al 2017 ja ens mostren el camí cap a la veritable utilitat per al client, de la qual també sorgiran oportunitats comercials.

Si ens posem en la pell de l’usuari, quan fem una recerca a Internet volem trobar una resposta. A Google, on es fan la majoria de les recerques, no li interessa quina pàgina està millor situada, sinó trobar la resposta que busca l’usuari, i que aquesta sigui fiable. Al mateix temps, vol que proporcioni respostes, no només enllaços. A la llarga, l’objectiu és que conversem, de forma literal, amb Google. Els assistents de veu com Siri, Google i Cortana han canviat la forma com ens relacionem amb els nostres aparells.

La recerca per veu i la resposta directa són el nou camí. Els trucs més tradicionals en les tàctiques de posicionament aniran perdent importància, per donar pas a les noves opcions, amb menys paraules clau i més paraules útils. Què cal fer per estar al dia en aquest camp?

 

  • Adaptat a l’usuari. Escriu respostes per a ells, no utilitzis només paraules clau, sinó termes i conceptes que estiguin relacionats. Com més completa sigui la resposta, millor. 
     
  • Estructura les dades. Si volem augmentar les possibilitats que Google ens triï amb una resposta directa del cercador, cal que la informació útil estigui estructurada al codi de la nostra pàgina web de la forma com vol Google.
     
  • Experiència integrada. El nostre objectiu final és contactar amb un possible client i oferir-li allò que estem venent. Per fer-ho, cal oferir-li una experiència integrada. Hem de conèixer el nostre potencial, i seguir-lo on vagi.
     
  • Web 'responsive'. L’optimització de les pàgines web per al mòbil i d’altres dispositius continua guanyant en importància, i alguns pronostiquen que, amb el pas del temps, arribarà a ser obligatòria. Avui dia, les recerques en dispositius mòbils superen les que es fan des dels ordinadors.
     
  • Estar al dia. L’algoritme de recerca de Google varia un parell de cops al dia. Habitualment, són canvis sense gaire importància, però de tant en tant apareixen grans actualitzacions que ho varien tot, així que cal estar al dia de totes les novetats tècniques. De tota manera, cal tenir present que el més important és ser útil, i és que la informació rellevant sobreviu a tots els canvis.

 

Voleu que us ajudem a posicionar de forma correcta la vostra pàgina web? A Oh! Comunicació us ajudem!

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí