El futur de les petites i mitjanes empreses passa per la digitalització

Adaptar-se a la realitat tecnològica i aprofitar els recursos que aquesta ofereix és bàsic per al futur de les petites i mitjanes empreses (pimes), que han d’apostar per la digitalització per no quedar-se enrere i mantenir la seva competitivitat.

L’arribada de les noves tecnologies ha suposat una important revolució per a aquestes empreses, i gairebé el 100% d’elles considera que és bàsic tenir una pàgina web, segons un estudi elaborat per QDQ Media.

El contacte amb els clients, mostrar el catàleg complet dels productes, destacar els continguts més importants i servir com a punt de connexió amb les diferents xarxes socials on tingui presència l’empresa són els elements prioritaris que les pimes consideren prioritaris.

Actualment, el 65% de les pimes utilitza aquestes eines per promocionar la seva activitat. La plataforma preferida és Facebook, per davant de Google+, Twitter i LinkedIn, mentre que l’ús de YouTube és més residual. Més de la meitat de les empreses actualitza el seu perfil cada dia, una de cada tres ho fa setmanalment, i un 19% el renova només un cop al mes.

Per a les empreses que no hagin fet la transformació digital, QDQ Media proposa els següents consells:

 

  • Tenir pàgina web. Avui dia, un 30% de les pimes de l’Estat Espanyol encara no tenen presència a la xarxa. Les estadístiques situen Espanya com un dels cinc països europeus amb més percentatge de població connectada cada dia a Internet, així que tenir o no tenir pàgina web pot representar la diferència entre existir o no fer-ho. 
     
  • Web responsive. Més del 80% de les connexions que tenen lloc cada dia es fan des d’un smartphone. Si la nostra pàgina web disposa de tecnologia responsive, és a dir, adaptada als telèfon mòbils, podrem arribar a nous clients.
     
  • Adaptar-se als clients. Cal que el web tingui un disseny que estigui a l’alçada de les necessitats de l’empresa i que mostri tot el seu catàleg, però també és important adaptar-se a les demandes dels visitants. Així potenciarem el que millor funciona i millorarem els punts febles.
     
  • Ser present a les xarxes socials. Més del 80% dels internautes navega habitualment per Facebook, Instagram o Twitter, per citar només tres de les xarxes socials més utilitzades. Cal ser-hi present i actualitzar els perfils de forma periòdica. Així aconseguirem tenir presència i visibilitat entre els clients potencials.
     
  • Sumar més que publicitar. L’ús que fem de les xarxes socials condicionarà la imatge pública del nostre negoci. Més del 85% dels comptes relatius a empreses dediquen a la promoció els seus espais a les xarxes socials.

 

Si no teniu pàgina web i voleu crear-ne una, o si ja la teniu però voleu millorar-la, no dubteu a posar-vos en contacte amb Oh! Comunicació.
 

 

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí