Com publicar contingut de qualitat al nostre blog

Està bé, tenim molt clar que, dins la nostra pàgina web, hem de tenir un blog actualitzat, amb contingut interessant, de qualitat, i que pugui motivar la gent a llegir-ne el contingut i mostrar una imatge nostra més professional. Però, com s’aconsegueix generar aquest contingut de qualitat?

  1. Les coses, ben fetes. El primer és el primer. No cal que fem filigranes literàries si som una empresa que ven estructures metàl·liques. Però, ep! Tampoc hem de caure en la deixadesa i publicar textos del blog amb faltes d’ortografia, sense cohesió, sense sentit... Les coses, ben fetes!
  2. Som professionals. Ningú millor que nosaltres coneix el nostre sector del mercat, ni tan sols la competència. Hem de demostrar el nostre coneixement de la matèria –sense caure en la pedanteria– i, d’aquesta manera, aportarem informació amb el valor afegit de saber de què parlem. Som professionals!
  3. Siguem constants! Publicar un parell de vegades i deixar-ho estar és la solució fàcil. La xarxa és plena de blogs que van deixar d’actualitzar-se temps enrere, i això demostra que hom és molt inconstant. Si anem publicant freqüentment (encara que sigui un o dos cops al mes), denota que sentim passió per la nostra feina, i interès per mostrar-la al món. Siguem constants!
  4. El contingut, de qualitat. Ja ho hem comentat alguna vegada. Però és que és essencial! S’ha de crear un tipus de contingut que pugui ser interessant per a les persones relacionades amb el món de la vostra empresa; i, fins i tot, que persones que a priori no tenen res a veure amb el vostre sector puguin interessar-se per vosaltres.
  5. Tinguem les orelles parades. Aquesta afirmació es reflecteix en dues vessants: d’una banda, hem d’estar atents a com actua i què fa la competència, per saber si ho estan fent bé o malament, i saber què ens pot funcionar a nosaltres. D’altra banda, també cal tenir les orelles parades al públic: tenir el blog actualitzat és una excusa per interactuar sovint amb ell, des del nostre web i des de les xarxes socials.
  6. Les imatges, pròpies! Sou professionals d’un sector i ben segur que teniu imatges pròpies. No seria la primera vegada que a alguna empresa li toquen el crostó per agafar imatges d’internet que no són de la seva propietat. Aquest és un món delicat! Si voleu parlar dels tancaments d’alumini reforçats, feu una foto a l’últim que heu fet, o als que teniu a punt al magatzem. Res d’agafar imatges a internet!
  7. No oblidem que som una finestra al món. De vegades, ens oblidem de les possibilitats d’internet, que és obert al món! Tenir el blog actualitzat permetrà, per exemple, que tinguem més possibilitat d’aparèixer a cerques. La visibilitat és internacional! Podem ser una empresa de coques artesanes de la Seu d’Urgell, que podem aparèixer igualment a cerques que realitzin persones de la resta de Catalunya, o fins i tot del món!
  8. Escrivim perquè ens busquin! Els textos poden ser escrits de moltes maneres, però hem de pensar que internet i Google manen. Sempre que puguem, hem de mirar d’escriure els textos de manera que hi hagi moltes referències al nostre sector –sense fer-nos pesats–, perquè els cercadors ens puguin trobar més fàcilment. És el llenguatge SEO que ja comentàvem en aquesta entrada. És molt fàcil: amb quines paraules us buscaríeu a vosaltres mateixos, a internet?

 

A Oh! Comunicació actualitzem blogs sovint, tant el nostre com els dels nostres clients. Actualitzem el vostre?

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí