Cerques per veu, el futur del SEO?

Cada vegada és més habitual parlar amb Siri o Google i demanar-li de veu una cerca concreta (un restaurant, una acadèmia d’anglès, un forn de pa, un hotel). I això ho fem mentre conduïm, caminem o realitzem altres activitats. Les estadístiques mostren que hem arribat a un ús cada vegada més estès de les cerques per veu i els assistents de telefonia mòbil que funcionen amb la nostra veu. Només el 2017, 33 milions de dispositius (mòbils, tablets, etc.) havien fet servir una cerca per veu. I fins al 40% d’aquests utilitzava aquest servei a diari! Es calcula que, cap al 2020, la meitat de les cerques seran fetes a través dels sistemes de veu.

Aquest és el futur pal de paller de les cerques i, és clar, del SEO. Mica en mica, els assistents virtuals es perfeccionen i més persones utilitzen la veu per comunicar-s’hi, en lloc d’escriure un text o paraules clau. I quins punts pot ser important tenir en compte per posicionar millor la vostra empresa? Doncs, per exemple:

  1. Les cerques sovint són properes. Quan una cerca per veu demana “busco un restaurant japonès”, el cercador automàticament localitza la persona i li fa propostes al seu voltant geogràfic; tant si aquesta persona és a Girona, Barcelona o Madrid. Per tant, hem de pensar sobretot en la llengua més propera al nostre lloc de treball. Si tenim un negoci prop de la frontera amb França, no seria mala idea traduir els continguts del nostre web al francès.
  2. Allargar un xic els termes. De retruc, la localització de la cerca per veu implica, precisament, que el lloc on siguem formi part de la cerca (encara que nosaltres no el diguem). Un exemple senzill: quan diem “busco un hotel al Call” no diem “de Girona”. Però aquests termes són implícits a la cerca. Per tant, que a la nostra pàgina web aparegui sovint la localització del nostre negoci també afavorirà el SEO. És millor, per tant, “hotel barat al Call de Girona” que “hotel de Girona”.
  3. Respondre les preguntes freqüents. És molt comú fer una cerca de veu amb una un adverbi interrogatiu (què, com, quan, on, qui...). Per tant, adaptar el llenguatge de la nostra pàgina web per respondre a aquestes preguntes pot adequar millor el nostre SEO.
  4. Tenir en compte el llenguatge oral. Moltes vegades, la manera d’expressar-nos oralment és diferent de quan ho fem per escrit. Cal tenir en compte el tipus de llenguatge que es fa servir en aquests contextos per poder adaptar el nostre llenguatge SEO i fer-lo més eficaç.

 

A Oh! Comunicació estem el cas de les tendències web i en fem seguiment per oferir-vos el millor servei.

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí