'Branding', o com crear una marca que sedueixi els clients

Entenem per branding el procés de construir i desenvolupar una marca mitjançant l’administració estratègica del conjunt total d’actius vinculats, de forma directa o indirecta, al nom i/o al símbol que identifiquen la marca, influint en el valor de la marca, tant per al client com per a l’empresa propietària d’aquesta marca.

Aquest procés comença quan arrenca un projecte empresarial, i ha de construir relacions i connexions entre aquest i la resta de públic-objectiu.

Podem resumir el procés de desenvolupament d’una marca en els següents cinc punts:

 

  1. Connectar el perquè del negoci amb el perquè dels clients. El branding desenvolupa tot el procés de posicionament de la marca per ocupar un espai emocional buit a la ment del nostre client, i cobrir una necessitat emocional mitjançant la comercialització de productes o serveis que són percebuts com diferents per part del client, perquè projecten valors i idees que connecten amb els seus propis interessos. 
     
  2. Generar reputació mitjançant una solució. Les bones experiències per part dels usuaris generen una sensació de seguretat i fan que augmenti i s’afermi la reputació corporativa. Aquesta necessita temps, esforç, bons productes, atenció al client, comunicació i relacions.
     
  3. Comunicar una història per establir relacions. Les empreses amb un fil argumental (storytelling) elaborat i treballat tenen un 75% més de possibilitats d’augmentar les seves vendes durant una campanya, ja que tenen la capacitat d’empatitzar amb els seus clients. El seu missatge es construeix per connectar emocionalment amb allò que ens importa. Els clients que connecten així no només compren més i durant més temps, sinó que fomenten les vendes i milloren la reputació de la marca de forma natural.
     
  4. Fomentar les relacions que generin confiança. Creiem en el que ens diuen les marques perquè mantenen relacions amb nosaltres i ens parlen d’allò que volem escoltar. La comunicació és la base de les relacions, i aquestes són la base de la confiança. Si aquesta es fonamenta en idees i valors profunds, és solida i duradora. La marca genera reputació mitjançant la comunicació, i la reputació genera confiança mitjançant les relacions. El resultat és l’èxit.
     
  5. Aprofitar la confiança per generar vendes. La marca ha generat una vinculació emocional amb el seu client ideal, ha establert relacions de confiança mitjançant la comunicació, i té un producte adequat a les necessitats del client. Per tant, és una marca que genera transacció econòmica i que és capaç de vendre el producte o el servei. Només les que han enamorat, seduït o convertit els seus clients en fans poden vendre el producte tal com l’han dissenyat. Aquestes marques són les que decideixen com, quan i quant ha de costar. Els clients confien en la marca i assumeixen que és pel seu propi bé.

 

A Oh! Comunicació et guiem i t'ajudem en la construcció i desenvolupament de la teva marca.
 

 

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí