Beneficis de ser actius a les xarxes socials

Formar part de les xarxes socials no és qüestió de fer-se un perfil empresarial i no utilitzar-lo més, o molt escassament. Malauradament, moltes empreses cauen en aquest error i perden totes les possibilitats que la xarxa social els ofereix. Quins avantatges té, però, formar part activa de les xarxes socials?

  1. Ets més proper al públic. Poder parlar amb ells, interactuar-hi de tu a tu, fa que la gent no vegi l’empresa com un ens fred i allunyat de les seves vides quotidianes. Si veuen que les respostes són fresques, ràpides i tan humanes com nosaltres mateixos, se sentiran escoltats i valorats com a clients o potencials clients. No en va, cada vegada més gent es posa en contacte amb negocis o empreses a través de les xarxes socials.
  2. Segmenta millor el mercat. Poder ser a les xarxes de manera habitual permet veure com flueix la comunicació entre clients i empresa, o entre els clients mateix, i a la xarxa social en general. Es poden veure què és tendència, de què parla la gent, què els motiva i què els preocupa, i així poder segmentar millor el mercat i identificar el nostre target més senzillament.
  3. Els líders d'opinió també hi són. Totes les xarxes socials tenen líders d’opinió que tenen centenars –o milers!– de seguidors que valoren el seu criteri, les recomanacions que fan i la seva opinió sobre un producte, situació, empresa... Ja sia favorable o desfavorable. Per això, el fet de ser present a les xarxes socials ens ajudarà a identificar també els líders d’opinió del nostre sector o d’àmbits relacionats, i saber trobar-los vol dir poder tenir-hi contacte i fixar-nos en la seva manera de comunicar, així com poder-los incloure en la nostra estratègia de comunicació a les xarxes.
  4. Podem veure la competència! És evident que a les xarxes socials hi tenim un perfil obert a tothom, i així el té –o l’hauria de tenir– la competència. D’aquesta manera, podem veure com i què comuniquen, veure quina opinió en tenen els clients i, sobretot, veure errors aliens que podem evitar convertir en propis.

Cadascuna de les diferents xarxes socials en voga és diferent, té les seves particularitats, públic objectiu i diferents maneres d’interactuar amb ell (retweets, vídeos, Stories...), però els beneficis acaben sent els mateixos: repercuteix en una bona imatge de marca.

 

Font: TreceBits

 

A Oh! Comunicació ens encarreguem de gestionar xarxes socials amb professionalitat, però sobretot amb il·lusió!

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí